Showing posts with label Po Chu-i. Show all posts
Showing posts with label Po Chu-i. Show all posts

Sunday, March 24, 2013

Haussa ETF - tarkastelussa VIG



Istutin männyn 
ensi kertaa T'ai-hangin tiellä 

Selviän yöllä humalasta. 
Yöllinen lumi 
kirjastosta löytyy!





Pohdiskelen edelleen osakesalkun toimialahajautuksen tasapainoa. Ei-syklisen kulutuksen sijoituksia on liian vähän, samoin energiaa. 




Yksi varteenotettava mahdollisuus tasapainottaa toimiala-allokaatiota olisi Vanguard Dividend Appreciation ETF eli VIG, Vangardin osinkoyhtiöihin keskittyvä indeksiosuusrahasto. TER on maltillinen 0,10% ja spreadi isolla markkinalla hyväksyttävä. Samalla vääristymä korjautuisi. VIG painottaa sijoituksensa yhtiöihin, jotka ovat parantaneet osinkotuottoaan vähintään kymmenenä vuotena peräkkäin ja painoalueet ovat kulutustuotteet, energia ja teollisuustuotteet.


VIG-salkussa on tuttuja ja tunnettuja amerikkalaisia yhtiöitä, joista ainakin Procter & Gamble on investoimssa voimakkaasti myös kehittyville markkinoille. Kokista ja Pepsiä juodaan kaikkialla.


VIG:n sijoituspolitiikka käy ilmi jäljempänä.




Tässäpä Alpha Teamille hyvä ydin. Tuosta se käyntiin pannaan.
Kaikki ETF:n sijoitukset tässä.