Muuan maailmanhistorian merkkimies heittäytyi perin runolliseksi uudenvuoden yönä kauan sitten. - Kuka? ( - vastaus lopussa..*)
Joskus minä vihaan isoa kaupunkia,
kuinka kaunista ja miellyttävää on olla täällä,
joskus en koskaan haluaisi palata.
Lapset odottavat meitä ovella myrskylyhtyjen kanssa,
lumimyrsky raivoaa ulkopuolella,
kuinka paljon parempaa on tarinoida takan äärellä.
Omaatuntoani kalvaa se, että meillä ovat asiat täällä niin hyvin
mutta minun on pian palattava polkumyllyyn.
Maaliskuussa osinkoja on tullut bruttona 933 euroa, jotka verojen jälkeen palautuvat salkkuun.
Osinkokertymän näkymä ulottuu puoleen väliin huhtikuuta.
Summat linkin takana.
Seligson-salkun allokaatio.
Seligsonin salkun historiaa.
Tässä linkki koko salkkuun.
Velkaisuus.
Kuten kuviosta näkyy, sijoituslaina on roihahtanut yli äyräiden. Se kyllästyttää. Miksi polkea? Olen päättänyt tehdä asialle jotain ja ryhtyä panemaan teuraaksi osan yhtiöistä. Turhat rönsyt ja tappiolla olevat omistukset on syytä myydä.
Teurastuslista.
Alustava listaus suunnitelluista myynneistä on seuraava:
-Avance Gas Holding kokonaan. Tappiolla 36%.
-Aspo (25%). Hyvä yhtiö, rahaa on saatava. +-
-Elisa 33%. Voitolla 120%.
-Fortum 33%. Tappiolla 14%.
.Nokia 25%. Hiukan tappiolla.
-Nokian Renkaat 20%. Voitolla.
-Investor 100%. Omistan samoja yhtiöitä indeksin kautta.
.QQQ 100%. Voitolla 80%. Omistan yhtiöt toista kautta.
Näillä myynneillä kustannusvaikutus verotukseen olisi neutraali. Allokaatiossa pienet yhtiöt korostuvat hiukan. Nykyinen Nordnetin sijoituslaina 42000 euroa 0,99% korolla puolittuu ja koko portfolio on paremmassa asemassa tulevaa varten - on se millainen hyvänsä. Myyn vain osan ja jatkan myyntejä edelleen.
Tavoite on reilusti alle 10% vipu, jonka voisi maksaa pois kuukausittain 12 kuukauden aikana pidättymällä lisäostoista.
Kaikki korkopositiot ajattelin myös realisoida, sen mitä kevään myynneistä enää jäi.
TAVOITE ON VELATON SALKKU.
Nämä ovat alustavia suunnitelmia. Vaikutus tuleviin osinkotuottohin olisi 0,04* 42000 =1680. Ei kohtuutonta.
Velka on rasite. Meno mahdolliseen taantumaan 42 k€ velkalastissa estäisi lisäostot. Koska ajoittaminen ei onnistu, nyt on yhtä hyvä aika myydä kuin koska tahansa.
Mitäs tuumaatte?
______________________________________________________________
Sivun katselut tänään
|
142
|
Sivun katselut eilen
|
352
|
Sivun katselut viime kuussa
|
11 220
|
Sivun katselujen koko historia
|
287 480
|
_______________________________________________________________
*Tuntematon runoilija on propagandaministeri ja kielen virtuoosi Joseph Goebbels päiväkirjassaan 31.12.1940. Barbarossa-suunnitelma oli valmistunut kaksi viikkoa aikaisemmin. Runo on julkaistu Paavo Rantasen teoksessa Suomi kaltevalla pinnalla. Suomentajaa ei mainita.










